K-Pop Albümü Nasıl Alınır / Kore'den Alışveriş


GÜNCELLENDİ!

Hepimizin bildiği üzere K-Pop gün geçtikçe yayılmakta, ve hayranlarda bu yayılmayla beraber artmakta. Ama bu işlerin daha içine girdiğimizde görürüz ki, ülkemizde ne K-Pop adına bir şeyler var ne de Kore'ye. E haliyle bu da hepimizi üzüyor, çünkü her fangirl veya fanboy, sevdiği grubun ya da solistin albümünün/dvdsinin vb. şeylerin bir tane bile olsa elinde olmasını ister. Örneğin Amerikan ünlülerin albümleri ve kitapları en yakınımızda ki müzik veya kitabevlerinde bulabilirken, K-Pop'a dair bir şey satın alabilmemiz için ya Kore'ye gitmemiz, ya da yurt dışından sipariş vermemiz gerekiyor. Ama içinde bulunduğumuz yaşamda, internet üzerinden alışveriş yapmak genelde tehlikeli veya dolandırıcılık şeklinde görülmekte. Bu yüzden de çoğumuzun aklı karışık, almak istesek de güvenemiyoruz. Bu yollardan bende geçtim, bu yüzden sizi çok iyi anlıyorum. İşte tam olarak bu nedenden dolayı böyle bir yazı yazma gereği duydum, albüm almak isteyenleri albüm aldırtmak, ve yurt dışından alışveriş yapılırken bazı bilmeniz gereken bilgileri vermek için. Yazının sonuna kadar okumanızı tavsiye ederim, şimdiden iyi okumalar!

Yurt dışından alışveriş yapmadan önce aklınızda tutmanız gereken önemli bilgiler:

  • Alacağınız ürünün makyaj malzemesi, teknolojik alet vb. şeyler olmamasına dikkat edin.
  • Aldığınız ürünün fiyatının 30 euroyu (Türk lirası ile yaklaşık 137 TL.) geçmemesine dikkat edin.
  • Twitter, Facebook vb. sosyal medya platformları üzerinden yapılan toplu satışlara katılmayın. Çünkü istisnasız gümrüğe takılır ve sonrasında paranızın iadesi zor olur.
  • Tek bir seferde (albümler için) bir ürün almayı tercih edin. 
                         >> Eğer "tek albüm bana yetmez yanında bir kaç albüm daha alayım" diyorsanız, almamalısınız. Çünkü bunların hepsini tek bir seferde sizlere gönderecekleri ve küçük kargo poşetlerinin içine sığmayacağından kahverengi kutulara koyacaklardır. Ülkemizde sıkı bir gümrük tutumumuz olduğu için bu gibi büyük kutular tehdit olarak görülmektedir ve büyük ihtimalle gümrüğe takılır. Eğer sorunsuz bir kargonuz olsun istiyorsanız tek bir seferde bir albüm satın alın.

Albüm satın alabileceğiniz siteler

Paypal ülkemizdeki kullanımını durdurduğundan beridir yurt dışından alışverişimiz kısıtlandı. Çünkü neredeyse her site Paypal ile çalışıyor ve ek olarak bir ödeme şekli sunmuyor. Haliyle ödeme yapamadığımız için de siparişimizi veremiyoruz. Normalde albüm satın alabileceğimiz bir sürü site seçeneğimiz vardı, örnek olarak Kpoptown, eBay (Paypal kapanmadan önce en çok kullandığım yerler), Kpopmart vs. Şimdi ise sadece 4 site seçeneğimiz var;

NOT: Aşağıdaki yeşil kısımlar sitenin size sağladığı artı yanlarını kapsar.

1. KTOWN4U (GÜNCELLENDİ)

Yaklaşık 9 ay önce yazdığım bu yazımdan sonra, tabii ki benim yeni albüm alınabilecek site arayışlarım son bulmadı, bu yüzden halen kendi şartlarıma uygun, yani hem albümleri pahalı olmayan hemde poster ve pre-order (ön alım) yapılabilen bir site aramaya koyuldum. Koyuluş o koyuluş, buluverdim de bir tane! Her ne kadar müşterilere olan ilgisizlikleri beni korkutmuyor olmasa da, alttaki başka hiçbir site seçeneği ne pre-order ne de poster seçeneği sunuyor. :(

Albüm fiyatları alttaki tüm sitelere oranla daha düşük ve elinize 7-14 gün içerisinde ulaşıyor! Hemde istediğiniz albümü ön alımla (pre-order) haftalar öncesinden sipariş edebiliyorsunuz! Bununla beraber isterseniz size ücretsiz posterde gönderiyorlar. (Tabii ki sitede poster seçeneğini işaretlediğiniz takdirde.) Ücretsiz poster genelde katlanmış olarak geliyor, eğer posterinizde kat izi falan istemiyorsanız sadece 1 dolar farkla silindir uzun bir tüple getirttirebilme imkanınız var. Böylece posteriniz hiçbir iz ya da buruşukluk olmadan sapasağlam sarılmış bir şekilde elinize ulaşıyor. Bunun yanında sitede size bir sürü kargo seçeneği tanınıyor. Yaklaşık 5 tane kargo seçeneği arasında en uygununu seçerek alışverişinizi yapabilirsiniz. Ödeme yöntemi de çok basit, hemde siteye kredi kartı numaranızı vermek zorunda kalmadan, üye olmanızı gerektirmeyecek bir açılır pencereden paranızı ödeyebiliyorsunuz. Son olarak tabii ki kargonuzu izleyebilmeniz için tracking code (takip kodu) veriyorlar. (Alta benim önerdiğim kargo seçeneğini yazacağım.)

FAKAT:  Ktown4u'nun alıcıyla ilgili iletişim sıkıntıları olduğunu duydum. Yani bazen siparişinizde yanlış bir şey yapıp düzeltmek isterseniz, size geç cevap veriyorlarmış. Ben yaşamadım ama gördüğüm şikayetler bu yöndeydi. Ve site yeniler için biraz karışık gelebilir, ama sorunuz varsa bana ulaşabilir, yorum atabilirsiniz.

Önerdiğim kargo seçeneği: K-Packet, (ama eğer 1 dolar çok diyorsanız Registered Small Air'i de önerebilirim. Ben iki şekilde de sipariş verdim ve K-Packet ile verdiğim albüm diğerine kıyasla çok daha çabuk geldi.)
Ödeme şekli: Axes


Siteye ulaşmak için buraya tıklayın!

2. CATCHOPCD 

Catchopcd Paypal kapandıktan sonra Ktown4u ile kullandığım sitelerden biri olma özelliğini taşıyor. İki-üç albüm aldım ve bir tanesinde kendileriyle iletişime geçmek zorunda kalmıştım, şaşırtıcı ki sadece 2-3 saat arayla cevap verdiler. Ktown4u'dan daha güvenilir ve müşterilerine sadık bir site olarak tanımlayabilirim.

     Albüm fiyatları ve kargo ücreti Yesasia'ya kıyasla çok düşük. Üstelik sadece 10 günde elinize geçiyor. Ayrıca size ürününüzün nerede olup olmadığına bakabilmeniz için bir izleme kodu (tracking code) veriyorlar. Ve en önemlisi, sitenin kendisine kredi kartı numaranızı vermek zorunda kalmıyorsunuz. Çünkü Catchopcd, Eximbay adlı Paypal benzeri bir ödeme platformunu desteklemekte. Bunun sayesinde siteye kredi kartı numaranızı vermeden, ödemenizi eximbay ile güvenlice halledebilirsiniz. Eximbay için üye olmanıza gerek yoktur, sadece açılan sayfada karşınıza çıkan yerleri doldurmanız yeterlidir.

    FAKAT: Pre-order yapmıyorlar. Yani albüm resmi olarak çıkmadan ön alım yapamıyorsunuz. Ve poster de vermiyorlar. Eğer alacağınız albüm 3 versiyon ve üstüyse size versiyon seçenek hakkı tanımıyorlar ve random olarak (tesadüfen) birini gönderiyorlar. Ama eğer sadece 2 versiyon ise hangi versiyonu istiyorsanız seçip alabiliyorsunuz. Ayriyetten almak istediğiniz albüm çok beklenen bir albümse, mümkün olduğunca çıktığı gün veya ertesi günü almaya bakın. Çünkü stokları az ve hemen ellerindeki albümler bitiyor, ve uzun bir süre stoklarını yenilemiyorlar. Beklemek istemiyorsanız, bu durumda acele etmelisiniz.

Önerdiğim kargo seçeneği: K-Packet
Ödeme şekli: Eximbay

Siteye ulaşmak için buraya tıklayın!

3. YESASIA

Yesasia Kore bazlı bir site olmadığı için her şekilde albüm fiyatları çok yüksektir. Ktown4u ya da Catchopcd'den baktığınız bir albümün fiyatı 12 dolar ise, burada en az 15 dolar ve üstüdür. Kargo için sizden çok fazla para isterler, neredeyse albüm fiyatı kadar kargo ücreti verir. Üstelik en az 1 ayda elinize ulaşır. Ve kargonuzun nerede olduğunu görebileceğiniz bir kod vermezler, yani kargonuzun gümrükte takılıp takılmadığı veya başına bir şey gelip gelmediğini öğrenme gibi bir lüksünüz olmayacaktır. Bunun yanında, kredi kartı numaranızı siteye vermek zorunda kalıyorsunuz, çünkü Yesasia Paypal dışında bir ödeme platformu desteklemiyor, yani tek seçeneğiniz sitenin kendisine kredi kartı numaranızı vermek.

FAKAT: Catchopcd'nin aksine pre-order yapabiliyorsunuz, ve poster de alabiliyorsunuz. Ayrıca 40 doları geçerseniz size free shipping hakkı tanıyorlar. Yani kargonuzu ücretsiz getirttiriyorlar. 
2017 başında üstte de yazdığım üzere gümrük alışveriş limiti 30 euroya (137 TL.) düşürüldüğü için, ve 40 dolarda yaklaşık 155 TL olduğu için riske girmemenizi öneririm, çünkü gümrükte takılabilir ve ek vergi ödemek zorunda kalırsınız. Örneğin limiti 1 TL ile bile aşarsanız, 6 euro (28 TL) ekstradan gümrüğe ödemeniz gerekir. Tabii ki orada çalışanların her kargoyu görecek ya da bakacak halleri yok, gözden kaçırdıkları da oluyor ama kendinizi şanssız biri olarak tanımlıyorsanız bu riski almayın.

Siteye ulaşmak için buraya tıklayın!

4. GMARKET

Gmarket bir eBay alt şirketidir. Yani eBay'in Korece versiyonu gibi düşünebilirsiniz. eBay'den tek farkı Paypal dışında normal kredi kartı da kabul etmesi. Tabii ki bunda da kredi kartı numaranızı Yesasia gibi siteye vermek durumundasınız. Ve Catchopcd gibi belirli bir satıcısı olmadığından, bildiğimiz gittigidiyor veya hepsiburada gibi sitelerde ki gibi farklı satıcılar olduğu için alacaksınız herhangi rastlandığınız birinden almamanızı tavsiye ederim. Tek güvenebileceğiniz synnara satıcısı olmalı. (Synnara adı tanıdık geldi mi? Gelmediyse şöyle tarif edelim; Kore'de ki en büyük albüm alışveriş sitesidir ve neredeyse her koreli eğer bir albümü ön sipariş edecekse buradan eder. Yani aynı şirket Gmarket'e de bir satıcı kullanıcısı açmıştır.) Synnara'dan sipariş verecekseniz arama yerine synnara yazmanız yeterlidir. Alt alta ellerinde olan albümler sıralanır. Üstelik ön sipariş yapabilir ve poster satın alabilirsiniz. Fakat ordan ne arkadaşlarım, ne de ben bir şey satın almadığımız için tam olarak kaç günde gelir bilemiyorum. Ama yabancılardan okuduğum yorumlara göre bazen ön sipariş verdiğinizde ödeme işlemlerinizden sonra email ile sizden tekrardan ek ödeme isteyebiliyorlarmış. Nedeni ise albümlerin bilgilerinde değişiklik olmasıymış. (Örnek olarak: Ön siparişte 400g denilen albümün resmi çıkışından sonra kesinlik kazanarak 500g olduğunun öğrenilmesi, fiyatlarda değişiklikler yapmaları vb.) Açıkçası zaten ben size synnara'dan almanızı önermiştim, yani synnara'da, bu kadar bilinmiş bir kullanıcıda bu gibi sorunlar olacağını sanmam. (Ama kesin değil tabii.) Fakat synnara sadece EMS kargo seçeneğini size sunuyor. EMS, en iyi fakat en pahalı kargo seçeneği olmasıyla bilinir. Zaten en iyi olduğu için pahalıdır. Çünkü diğer kargo seçenekleri 10-20 gün arasında getirirken, EMS 3-7 gün arasında getirtmekte. Bu yüzden aldığınız albüm kadar kargoya para ödüyorsunuz. Ki bu da hiç hesaplı değil, değil mi?

Siteye ulaşmak için buraya tıklayın!



ALACAĞIM ALBÜM 2 VERSİYONLU FAKAT İSTEDİĞİM VERSİYONU SEÇEMİYORUM. NASIL İSTEDİĞİM VERSİYONU SATIN ALABİLİRİM?

Bu yazdığım sitelerde ki albümler genellikle 2 veya daha fazla versiyona sahipse size sitede ayrıca versiyon seçeneği sunmuyorlar. Yani albümü sepete ekliyorsunuz fakat hangi versiyonu alacağınız size değil, onlara kalmış oluyor bu durumda. O yüzden bende nasıl istediğim versiyonu alabilirim diye düşündüm ve arkadaşlarım vasıtasıyla kullanışlı bir yöntem öğrendim. 

İstediğiniz albümü satın alıyorsunuz, ama satın almayı bitirmeden önce genelde ya adres kısmının altında ya da en sonlarda satıcıya not bırakabileceğiniz bir yer ayrılmış oluyor.  Genelde ingilizce haliyle "Note" olarak çıkar karşınıza. (Doldurulması gereken alanların arasında boş bıraktığınız yer zaten not kısmı olur.) O boş olanı bulduğunuz zaman ingilizce olarak albümün hangi versiyonunu alacağınızı yazın. 
(Ktown4u'da not yerine "Memo to Seller" adıyla karşınıza çıkıyor. Karıştırmayın.)

Daha detaylı anlatacak olursam;

Ktown4u'dan alacağım albüm Twice - What Is Love ve A ile B olmak üzere 2 versiyonu bulunuyor. Albümü sepete ekleyip sonrasında satın alma kısmına giriyorum ve "Meme to Seller" alanını görene kadar ilerliyorum. (Adres sayfası ile kargo seçeneği sayfasını geçtikten sonra en başta çıkıyor bu alan.) Oraya A versiyonunu almak istediğimi ingilizce olarak yazıyorum.
Örneğin: "Can you please send me A version?"
Bu şekilde siparişimi tamamlıyorum ve bir aksilik çıkmadığı sürece (ellerinde o versiyondan kalmaması ya da çok sipariş arasında gözlerinden kaçırmaları gibi) istediğim versiyonu satın alabiliyorum. 

Bunu Ktown4u'dan baz alarak anlattım çünkü onların sitesi daha karışık, ama her sitede satıcıya not bırakabileceğiniz alan mevcut bu yüzden dediğim yöntemi üstte dediğim her sitede deneyebilirsiniz.

Sonuç olarak benim neyi önerdiğimi sorarsanız, Ktown4u derim. Fakat en son seçim tabii ki size kalmış. Umarım yazım yardımcı olmuştur. Sormak istediğiniz sorular varsa çekinmeden sorabilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkürler!

27 yorum:

  1. merhaba yazınızı çok beğendim ilk önerdiğiniz siteden almayı düşünüyorum fakat 30 euro yu geçersem ne olur merak ettim. detaylı açıklama yapabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle geç cevap için özür dilerim :( Ve teşekkürler, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana! 😇
      Bu gümrük işleri biraz sıkıntılı ve karışık ama elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım.
      Şimdi öncelikle yurtdışından alınan şeyler ilk olarak gümrük denetiminden geçip sonra elimize ulaşıyor. Bunu yapmalarının nedeni de telefon, tablet vb. teknolojik aletler ya da makyaj gibi değerli şeylerin yurtdışından satın alınıp ülkemize getirttirilmesinin yasak olması. Bu yüzden 30 euro sınır koyuyorlar ki bu değerli şeyleri yurtdışından alamayalım. Kargo kutundaki şey albümde olsa içine bakmadan makyaj malzemesi ya da tablet-kulaklık gibi algılanabilir ve kargonun eline ulaşmasına engel olabilirler. Ama her zaman engel olacaklar diye bir şey yok, bazen gözden kaçırdıkları oluyor sonuçta bir sürü şey sipariş ediliyor hepsine bakmaları olanaksız. Ama riske değmeyeceğini düşünerek ben bu sınıra uymanızı öneririm. Daha çok bilgi var açıkcası hepsini buraya yazmam imkansız ama toplu albüm siparişi vermezsen riski azaltmış olursun. İnternetten bir araştır, ben şimdi pek yazamadım ama internette eminim daha detaylı anlatımları vardır. Bu arada albüm almalık yeni bir site daha buldum, onuda yazıya ekleyeceğim. Bu yorumumu gördüğün zaman bir bak derim o siteye de. :)

      Sil
  2. Öncelikle merhaba 😅 peki birden fazla versiyonu olan albümlerde versiyon seçebileceğimiz bir site yok mu? 🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Maalesef çoğu site daha fazla para kazanmak adına genelde 2 veya üstü versiyonlu albümleri tesadüfen yolluyor alıcıya, ama bu yazıdan sonra istenilen versiyonu alma yöntemini çözdüm :D Albümü sipariş verirken "Not" diye bir seçenek oluyor genelde, oraya ingilizce olarak hangi versiyonu istediğinizi yazarsanız, satıcılar bunu görüp eğer stoklarında halen bulunmaktaysa size gönderiyorlar. Kesinlik yok tabii ki, belki ellerinde olmayabilir ya da çok fazla sipariş arasında görmeyebilirler ama ben 2 kere denedim ve ikisinde de istediğim versiyonu alabildim. Ondan denemeye değer :)

      Sil
    2. Anlıyorum kesin olmasa da hiç yoktan iyidir 🤭 çok teşekkür ederim 😊

      Sil
  3. ilk önerdiğiniz sitede kargo ücretleri 9 dolar yeni olan bir şey mi yoksa önceden de kargo ücretleri bu kadar pahalı mıydı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüp görebileceğin her sitede normal kargo fiyatları 7 ile 12 dolar arasında. Yani hep böyleydi evet. Şuan dolar yüksek olduğu içinde fazla pahalı geliyor olabilir. Yoksa 2-3 yıl önce dolar 2 iken pekte sorun yaratmıyordu :(

      Sil
  4. Merhabalar! Öncelikle cevap vermeniz benim için çok önemli. Ben MİSS A grubunun fanıyım haliyle de albümünü almak istiyorum, eBaydan alamadığım için farklı sitelere bakıyorum. Ve cidden yazınızı okudum ve bir nebze de olsa rahatladım. Ama hâlâ bir korku var içimde. Önerdiğiniz Ktown4u'dan almayı düşünüyorum. Ama bu işlerden daha çok aile büyüklerim anlıyor onlarla birlikte alıcam ama sizce de o siteden mi alsam ? Cidden bilemedim. Cevap verirseniz çok ama çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ani bir kararla Ktown4u'da kullandığımız ödeme yöntemi kaldırılmış. Şuan Paypal seçeneğinden başka ödeme seçeneği yok sitede. Haliyle Paypal ile ödeyemeyeceğimiz için de bir süreliğine o siteyi askıya kaldırmak zorundayız. O yüzden 2. seçenek olarak gösterdiğim Catchopcd'den almanı öneririm. 1-2 dolar oynuyor sadece Ktown4'unun tutarına göre. Hemde daha güvenli bir şekilde ödeme yapılıyor, Paypal benzeri bir ödeme seçeneği var ondan içiniz rahatta eder diye düşünüyorum. Başka sorun varsa sorabilirsin :)

      Sil
  5. İyi günler ben monsta x'in light stick'ini almak istiyordum sizce fanmade değil de officialini nasıl getirtebilirim? Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Merhaba yazınız için çok teşekkür ederim, ktown4u dan yeni çıkan BTS dvd almak istiyorum, diğer sitelere göre daha uygun ama diğer sitelerde vergi ve kargo aprası dahil fiyat gösteriyor. Ktown4u dan alışveriş yaptığınızda sipariş ücretiniz dışında türkiyeye geldiğinde bi vergi ödemek zorunda kaldınız mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ktown4u'dan alışveriş yapamazsın 🌝 Kısa bir süre önce axess kalktı ve sitede sadece paypal ödeme sistemi kaldı

      Sil
  7. Merhaba.Ben internetten yaklaşık 2 ürünlük bir albüm ve season greetings siparişi vereceğim.Toplamda ikisi 72$.Gümrüğe takılmasın çok korkuyorum yaklaşık 100 lira ödermişim ve EMS kargo olduğu için (gümrüğe takılırsa istanbul'a gidermiş)...Ne yapmalıyım ? Küçük paketler dikkat çekmiyor gibi bir şey söylemişsin.Inşallah öyledir.Şuan çok stresliyim :(

    YanıtlaSil
  8. Merhaba ktown4u da ininal kart geçerli olur mu veya bu önerdiğiniz her hangi bir sitede?😁

    YanıtlaSil
  9. Merhaba ktown4u dan albüm almak istiyorum ama üyelik istiyor acaba yanlış bişey yapmış olabilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üyelik normal bir şey.Her site üyelik ister senden ✨ Artık Ktown4u'da sadece paypal geçerli.

      Sil
  10. Merhaba şuan da bu yazı bşr yıl önce yazılmış ve benim en son izlediğim bir video da ktown4u nun artık kredi kartı satışlarına kapatıldığını söyledi acaba doğru mu ve ben 3 albüm alacağım 3ünü aynı anda değil ayrı ayrı alsana gümrüğe takılır mı ve son olarak bts in henüz çıkmayan map of The soul : Persona albümünü alıcağim ama albüm henüz çıkmadığı için bir sorun olur mu yoksa diğer albümler gibi bts comeback taktık tan sonra albüm elimize ulaşır mu
    Lütfen cevap ver çğnkü ilk defa albüm alacağım ve fazla alacağım için sitelere pek güvenemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.Evet doğru ktown4u'da kredi kartı ile ödeme yaklaşık 6 aydır kalktı ve hala daha yok.Siteye mesaj attım ve sadece beklememi söylediler.3 ayrı albüm alsan gümrükte sıkıntı olmaz merak etme.Ön Sipariş albümlerde sen rezerve ettikten sonra albüm çıkışına kadar bekliyorsun.Albüm çıktıktan bir kaç gün sonra kargoya veriyorlar.Geriye sadece beklemesi kalıyor.

      Sil
  11. Merhaba. Ktown4u'dan Blackpink'in Kill This Love'inin set versiyonunu alacagim. Bunun yaninda tupte iki poster de olacak. Sizce gumrukte bir sorun olur mu? Ayrica site adresi ingilizce yazma zorunlulugu koymus ama kargo Turkiyeye girince sorun cikacagini dusunuyorum bu sekilde siz ne yapmistiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ktown4u'dan paypal ile ödemeyeceğin sürece alışveriş yapamazsın.Paypal ile ödeyeceksen orası ayrı tabi.Ingilizce yazdığın türkiyede sıkıntı çıkacağını sanmıyorum.İl ve Ülke doğru olsun yeter galiba.Ben sipariş verdiğimde hiç sıkıntı olmuyor ingilizce asreslerde.Ktown4u'da sipariş tutarını istediğin fiyatta gösterebileceğin bir kutucuk var sipariş verirken.Istediğin fiyatı yazabilirsin.Ne kadar göstermelerini istiyorsan ama bazen gümrük çalışanları sorun çıksrtabiliyor.Bu bu kadar mı ediyor ? Gibisinde daha sonra yapıştırıyor gümrük vergisini.Eğer verdiğin sipariş yazılan tutara göre daha büyük duruyorsa da (kargo kutusu) gümrük vergisi çıkabiliyor karşına...Şans işi.Bazen 100 dolarlık bir ürün bile vergisiz geçebiliyor

      Sil
  12. Catchopcd den ininale alışveriş yapabilirsiniz? Deneyen oldu mu?

    YanıtlaSil
  13. Acil cevap lazim catchopcd de ininal geçerli mi? Çok acil cevap

    YanıtlaSil
  14. Bence geçerli olur.Kredi kartı geçerli olan her yerde alışveriş yapabiliyorsun diye biliyorum ama ininal ile almanı tavsiye etmem.Komisyonu fazla alıyor senden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Catchopcd de alışverişi denemek için sipariş verdim kartta para yoktu. Siparişini gerçekleşmedi ama orda karttaki para olmayışı yüzünden olmadığı yazıyor. Siparişi nasıl silebilirim

      Sil
  15. Bence Siteye mesaj at en kısa süre içinde

    YanıtlaSil
  16. Catchopcd de adres yazarken ingilizce mi yoksa türkçe mi yazmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdışı alışverişlerinde ingilizce yazmak gerekiyor

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.