Cheese In The Trap: Dizi Yorumlaması


Selamlar herkese. Yeni bir dizi yorumlaması ile karşınızdayım efendim.
Bu yazımda Cheese In The Trap'den bahsedeceğim.
Ama ilk önce diziye başlamayanlar ve başlamayı düşünenler için ön bilgi ekleyeyim.

Konusu:
Hong Seol, kendi halinde sıradan bir üniversite öğrencisidir ve ailesinin ekonomik durumu kötü olduğu için yarı zamanlı işlerde çalışır. Yoo Jung (Park Hae Jin) ise, iyi görünümlü, zengin, akıllı, okulun en popüler öğrencisidir. Herkes tarafından iyi biri olarak tanınmaktadır.Sul'un ise bu popüler çocuğun herkesin zannettiği gibi birisi olmadığını düşünmektedir.Hong Seol, Yoo Jung'un gizemli yönünü keşfeden kişi olacaktır. 
(yeppudaa.com'dan alıntıdır.)


Oyuncular:

Benim hala yayında olupta izlediğim dizi sayısı azdır, genellikle bitmesini bekler ondan sonra izlerim. Çünkü beklemek çok can sıkıcı oluyor. Ama bu neymiş diye bir başlayayım dedim, bittiği zaman izlerim diye. Saatte akşam 11 gibiydi. Bir açtım, açış o açış. Yaklaşık 3-4 bölüm izledim o gece. Saat 4 gibi artık gözlerim yorulduğundan bırakmak zorunda kaldım. Neden bu kadar saat aralıksız izledim diye sorarsanız, konusuydu diziye beni çeken. Çünkü ortada bir gizem var ve insanı merakta bırakıyor, sürekli izleyesi geliyor, olayları anlamaya çalışıyor.  Hem de üniversite konulu diziler artık benim daha dikkatimi çekmeye başladı. İçindeki aşk daha bir gerçekçi oluyor, lise uyarlamalı dizilerden artık sıkıldım artık maalesef. Umarım kolej uyarlamalı diziler çoğalır diyerek
karakterlere geçiyorum.

 
 Aşağıda okuyacağınız yazılar spoiler içermektedir. Eğer spoiler yemek istemiyorsanız okumayın, ama ben öyle şeylere takmam diyorsanız da siz bilirsiniz. 

Yoo Jung


Yoo Jung karakteri aslında bu dizideki gizemin merkezi. Çünkü ne varsa onun başının altından çıkıyor. Geçmişte Seol'e karşı yaptığı şeylerde bunlara örnek verilebilir. Kendine soruyor insan, madem bunca şey yaptı, neden şu an böyle davranıyor? Acaba şuan yaptıklarının hepsi bir plan mı yoksa kendi hisleriyle mi yol alıyor? Bunlar sadece kafamda dönen bir kaç deli sorudan sadece 3 tanesi. Gerisini siz düşünün. 


Yoo Jung karakterini Park Hae Jin canlandırıyor, bu yüzden belki karakteri sevecek olsaydım bile üzülerek söylüyorum ki şuan onun yüzünden sevemiyorum. Webtoon uyarlaması olduğunu ise sonradan öğrendim, bir kaç bölüm okudum da, orada ki karakter istenilirse sevilebilir. Ama burada yok arkadaş, resmen ne zaman çıksa dizide atlamak istiyorum onun bölümlerini... Çok üzülüyorum gerçekten böyle bir dizide ki oyuncuyu beğenmeyince. Gerçi Haejin'i bu diziyle tanıdım, geçmişte başka bir yerde rol aldı mı bilmiyorum. Ama burada ki oyunculuğunu pek beğenmedim. Psikopat birini canlandırıyor evet ama yüzü bana olması gerekenden çok kaskatı geliyor. Bir psikopatlık olduğundan tipinin ve mimiklerinin katı olması gerekiyor, rol için sütten çıkmış ak kaşık modunda bir tip getirilemezdi zaten. Ama bilmiyorum işte arkadaşlar. Adamın mimiklerini beğenmedim yani. Tabii herkesin düşüncesi farklıdır, sizlere de saygı duyarım. Yanlış anlaşılmasın.


Şimdi adama psikopat, tuhaf, sadist gibi sıfatlar kullanıyoruz da (en azından ben kullanıyorum), birde onun açısından düşünürsek;


 ...belki de tuhaf olan bizleriz?


Hong Seol


Bsaşrol kızımız ise Hong Seol. İlk başlarda çok ısınmıştım ben bu kıza. Çünkü kendi ayakları üstünde durmaya çalışıyor, derslerine bakıyor, yarı zamanlı işlerde çalışıyor ve bunları sadece ailesine yük olmamak için yapıyor. Sessiz, sakin, kendi halinde biri. (Bir adet ben.) Giyim tarzı ise farklı ama güzel. Zaten ilk izlemeye başladığımda bu karakter hakkında dikkatimi çeken şey giyim tarzı olmuştu. Sade olsa bile hem rahat hemde hoş duruyor üstünde. 


Peki ya saçı? Bizim nam-ı değer "Dog Fur"umuzu, (Inho'cum aklıma geldi, neyse sıra ona da gelecek) Seol yapan şey saçlarıdır, ve zaten bu başlı başına bir konu olur. Ayrıca bizim "köpek tüyü" saçına laf edilmesinden de hiç hoşlanmaz.




Kişiliğine gelirsek, zaten anlamışsınızdır, Yoo Jung ile hiiiiiç alakası yok, yanından bile geçmiyor kişiliği. Bir kere kız içten pazarlık değil, psikopat değil ve canını yakanların canını yakmak istemiyor. Ama nedense Yoo Jung'a kalbi kayıyor... Ee sonuçta size öyle iyi davranan erkekten sizde hoşlanırsınız az da olsa.  Seol'ün kalbi de Jung için öyle durduk yere atmaya başlamadı, ilk başlarda, başrol kızımız Yoo Jung'dan pek haz etmiyordu. Yoo Jung ise adeta cennetten düşmüş bir melek gibi davranıp, Seol'un gözüne girmeye çalışıyordu. Seol ise bu durumdan hoşnut olmayarak sürekli bahaneler uydurup yanından kaçıyordu. Sonralarda bir Yoo Jung'un da çabaları sonucu Seol kendini ona yakın hissetmeye başladı ve çıkmaya başladılar.  Çocuk hakkında hiçbir şey bilmiyor ki zavallım, ne yapsın. 


Anladınız zaten, Yoo Jung ve Seol ilişkisini pek sevmiyorum ama kabul, bazen tatlı oldukları anlar olabiliyor. Daha doğrusu bana bile tatlı gelen anları. Ama bu ikilide sevdiğim ve yerine değişmediğim bir şey var.

O nedir mi diyorsunuz? Bu repliklerden bahsediyordum...


Önceden de dediğim gibi, kızımız sevgili sunbae'sinden henüz hoşlanmıyorken, sürekli yanından kaçmak için bahaneler üretirdi ve ürettiği bahaneler beni benden almıştı.

 

Şimdi soruyorsunuzdur, neden bu kızdan soğudun diye. (Sormuyorsanız da söyleyeceğim kaçış yok) Bu, sanırım 10. bölümdü, ondan sonra gerçekleşti. Yani tabi seviyorum ama eski o ısındım lafını da edemiyorum. Çünkü her yerde "Sunbae! Sunbae!" lafını duymaktan bıktım, Yoo Jung hakkında kafasında bir sürü soru varken ve kişiliğinden tam emin değilken onunla çıkmasını da anlayamıyorum. İyi hoş davranıp kalbini çeldi biliyorum ama, biraz kendinizi tanıma zamanı bıraksaydın araya daha hoş olacaktı. 

 Bazı yerler var, "Yürü be koçum! Kim tutar seni!" dediğim oluyor kıza. Ama şu "sevgili sunbae"si ile olan ilişkisini sevmiyorum maalesef. Yani Yoo Jung karakterini sevsem bile daha aralarında ki hiçbir şey tam oturmamışken onlara nasıl içimden "OTP! OTP! Long live my OTP!" diyebilirim ki zaten? Böylece neden ikisini çift olarak desteklemediğimi anlamışta oldunuz.


Baek In Ho



Gelelim 2. baş rolümüz Baek In Ho'ya. Kendisini dıştan bir serseri olarak görebilirsiniz, ama tanımaya başladıkça aslında sevgiye muhtaç çok mu çok tatlı ve düşünceli biri olduğunu anlarsınız.  Bunun yanında çok inatçı ve dediğim dedik birisidir, duygularını da dışa dökmede pek iyi sayılmaz. Ama herkes mükemmel olamaz, değil mi?  

Benim severek izlediğim bölümlerin çoğu In Ho'nun olduğu bölümler. Sanırım tam anlamıyla sevdiğim karakter Baek In Ho. Yani bunun oynayan kişinin Seo Kang Joon olmasıyla veya çocuğun yakışıklılığı ile ilgisi yok,  çoğu kişi Inho karakterini bu yüzden sevdiğimi ve olaya objektif bakmadığımı düşünecektir çünkü. İlk önce ona bir açıklık getirelim. Dış görünüş ile alakası yok. Yani evet, ilk başlarda dizide ilk gördüğüm anda çok beğenmiştim. Ama sonradan karakterin kendisini sevmeye başladım. Daha iyi açıklamak gerekirse beni çeken şey karakterinin tavırları ve halleri oldu.  Size nasıl geliyor bilmiyorum ama, bana öyle tatlı geliyor ki. Hele şu kavgacı halleri beni bitiriyor. Ağlatacak yerde güldürebiliyor. Mimikleri bile insanı çekmeye yetiyor. İşte burada Seo Kang Joon'u kutluyorum, çünkü röportajlarda kendi gerçek kişiliği ve Baek In Ho'nun kişiliğinin birbirine hiç benzemediğini söylemişti. O gerçek hayatta daha çok sessiz ve sakin biri. Kavgayı bırakın siz, çocuktan çoğu zaman tepki almak bile zor... (Aranızda roommate izleyen varsa bilir, izlemediyseniz de Youtube'da araştırabilirsiniz isterseniz.) 


Kendisi geçmişte yaşadıkları şeyden dolayı Yoo Jung'u hiç sevmez, hatta nefret eder.  Ne zaman karşılaşsalar birbirlerine ölümcül bakışlar atarlar. Dizinin sonunda bakalım barışacaklar mı merak ediyorum, çünkü genelde dizilerde düşmanlar aynı kıza aşık olur ve sonrasında barışırlar. Barışacaklar mı? Hangisi kızı kapacak? İkisi arasında ki rekabet nasıl sonuçlanacak? İşte bunlar aklımda ki sorulardan bir kaç tanesi. Ayrıca ben dizilerde genelde aşk üçgeni olduğunda 2. başrol sendromunu yaşamam. Ama burada Inho karakteri devreye girdiğinden, dayanamadım, ne yapayım? Umarım Seol'u Inho kapar diyeceğim ama boş laflara gerek yok, hepimiz ne olacağını kestirmişizdir zaten. Webtoonu ise 2010'da başlamış ve 3 sezondur halen devam etmekte. Dizinin sonunu webtoonun sonu ile aynı yapacakları söyleniyor, çünkü geçenlerde Webtoon yapımcısı, dizinin senaristlere dizinin sonunu kendi getireceği sondan farklı yapmalarını çünkü o zaman kendisinin yazmasının bir anlamı kalmayacağını belirttiğini söylemiş ama dikkate almadıklarını bildirmişti. Şimdi burada eğer Yoo Jung ile olursa, belki webtoon'u değiştirip Inho ile beraber yapar kızımızı? Bunu da düşünmedim değil açık söyleyeyim. 


Yani aslında benim için çıkmaları o kadar önemli değil, çıksalarda olur, çıkmasalarda. Sonsuza dek bff kalabilirler mesela? Ben buna da razıyım. Zaten çıkmak nedir ki? 1 yıl çıkarsın ayrılırsın. Önemli olan arkadaşlık değil midir? (Kendisini teselli etmede seviye atlıyor) Zaten ilk başlarda ikisi arasında arkadaşlık ilişkisi vardı. Evlerine beraber yürürler, karşılaştıkları zamanlar bir şeyler yaparlardı.

Kişiliği Seol ile uyuşmasa da nedense bu ikili güzel anlaşıyor. İlk başlarda ikisi arasında arkadaşlık ilişkisi var. Evlerine beraber yürürler, karşılaştıkları zamanlar bir şeyler yaparlardı. 

 

Inho bu süre zarfında artık her şeyden Seol'ü korur duruma geldi. Yoo Jung ile çıkmasa ondan da korurdu bu çocuk. Yani aslında hala biraz korumacı ona karşı ama... Yani kızın başı ne zaman derde girse süper kahraman Baek Inho beliriyor ve kızımızı kurtarıyordu.

Ve tabii ki Seol'e taktığı takma adı unutamayız. Seol'ün saçları yüzünden Dog Fur diyor ona bu arkadaş, Seol dediğini duyamazsınız kıza. Ama sizce de çok tatlı değil mi?  



Seol'ü anlatırken demiştim, saçına laf edilmesinden hoşlanmaz diye. Eh, dog fur denilmesinden hoşlanmıyor dolayısıyla. Bir sahnede de Seol sarhoş olmuştu. Bilinci yerinde olmayınca Inho'ya bağırıyordu. Orada çok gülmüştüm.


Bunlar böyle yakın felan, bizim oğlan sevmeye başlamışta meğer farkında değilmiş. Sevdiğini de şu altta gördüğünüz sahneden sonra anlıyordu. Seol'ün elini tutması yüzünden yüzü kızarıyordu felan. Çok tatlı değil mi? (Her cümlenin sonuna şunu ekliyorum sanırım, sinirinizi bozuyorsam üzgünüm skdjfsk) İşte bizim oğlan bundan sonra sevip sevmediğini sorgulamaya başlıyor.


İşte ben bundan sonra bir damara bağlıyorum. Çocuktan çok ben üzülüyorum. Biraz sevgi görse, şansı yaver gitse ne olurdu? Yazarlara, senaristlere, buradan bir kitap dizi veya webtoon yazmaya başlayacak dünyada ki herkese sesleniyorum. Lütfen eğer dizide bir aşk üçgeni yapacaksanız, bu 2. adamı kötü yapın. İyi yapmayın. Böyle tontirik bir şey yaparsanız karakteri olmaz. 




GÜNCELLEME:
Bu yazıyı dizi daha son bulmadan yazmıştım. Yani, böyle de kalsın, sonunu da söylemeyeyim. 
Ama şu kadarını bilin berbat bir sondu. Söyleyeyim ki ona göre başlayın diziye. Açık söyleyeyim diziye başladığım için pişman bile hissettim. Tüm hevesim kursağımda kaldı, iyi mi.

Neyse benden bu kadar. Umarım yazıda fazla saçmalamamışımdır. 
Öpüyorum sizleri.

1 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.