Alt Baslıklı Menü Nasıl Olusturulur

Merhaaaabalar. Temalar ile ilgilenmekten diger bloglara da yazmaz oldum. Gerçekten şu aralar kodlar ile çok ilgileniyorum. Aslında ben 10 yaşımdan beridir bu camiada olduğumdan kodlar, şablonlar vs. şeylerle aram iyidir. Ama o zaman ki kadar ilgilenmiyorum şu 3 senedir. Ondan biraz hamlamışım diyebilirim. Ama yaz olunca malum, bende geldim buraya o 3 senenin acısını çıkarmaya. :)

Neyse, konumuza gelirsek, bazı blogları dolaştım bu sırada ve kodlar ile ilgili dersler veya "blogda şunu nereye yerleştirmeliyiz" tarzından yazılar okudum. Eee, madem bende bunlar iyiyim diyorum, sizlere de bir faydam olsun dedim. Başlık resminden okuduğunuz üzere alt başlıklı menü kodu verme kararı aldım bugün sizlere. Anlamayanlar için şöyleee bir önizleme verelim;

veya buradan canlı olarak bakabilirsiniz

Neyse efendim, eğer beğendiyseniz geçelim mi kodlama kısmına? ;)

1. İlk adımda (çoğunuz bildiğiniz için o detaya girmiyorum) "Şablon'a tıklayıp karşımıza çıkan "özelleştir" butonuna tıklıyoruz. Karşımıza kodlar gelecek.

2. Şimdi de altta verdiğim bağlantıya tıklayıp  kodu kopyalıyoruz.
!MENÜ KODU İÇİN BURAYI TIKLAYIN!
3. Şimdiiik canlarım, üstteki bağlatıya tıklayıp kodu kopyaladıysanız gelelim bunu nereye yapıştıracağımıza.

Üstte gördüğünüz gibi, şablon kodumuzdan  ]]></b:skin>    kısmını bulmamız gerekiyor. Sonrasında ise kopyaladığımız kodu onun üstüne yapıştırıyoruz.

Şimdi birinci işlememiz tamam!!! 

Not: Eğer şablonunuza menünün renkleri veya boyutu uymuyorsa kendiniz özelleştirebilirsiniz. Yanlarına "menü boyutu" "arkaplan rengi" diye belirttim. Ona göre yaparsınız artık.
Bu arada renkleri değiştirirseniz istediğiniz rengin kodunu buradan alabilirsiniz.

İkinci işlemimize gelirsek....

1. Yeni bir kod daha gerekiyor. Bunun içinde alttaki bağlantıya tıklayarak kodu kopyalayın.


Tamam mıdır? Kopyalandı mı? Kopyalandıysa gelelim ikinci adıma...

2. Şimdiii yapmamız gereken şablon kodumuzdan </header> kısmını bulmak.

Üstteki resimde bulmamız gereken kısmı fosforlu ile çizdim. MenuWrapper olan yer, yani kırmızı ok ile gösterdiğim şey ise kopyaladığımız kodumuz. Aynen göründüğü gibi, onu bulduktan sonra kopyaladığımız 2. kodumuzu bu sefer altına yapıştırıyoruz. Birinci kodu üstüne yapıştırmıştık, şimdi ise altına yapıştırıyoruz. Karıştırmayın. :)

Not:Kodu yapıştırdığınızda göreceksiniz (üstteki resimde de görünüyor zaten) "Bağlantı linki burayi kesip yapıştırın" yazdım. Bilmeyenler için anlatıyorum, oraya TÜM URL'yi yapıştırmayın! Mesela diyelim, tıklandığında müzik etiketli yazılara gitmek istiyorsunuz. Bunun için o boşluğa /search/label/müzik yazmalısınız. Veya kitaplar ile ilgili yazılarınıza mı gidilsin istiyorsunuz? Yine aynı şekilde /search/label/kitaplar diyoruz bu seferde. Yani anlayacağınız, etiketli yazılara ulaşmak için /search/label/ yazıp sonuna ise ulaşılmasını istediğiniz etiketinizi yazıyorsunuz. Unutmayın, başına gomezturkey.blogspot gibi şeyler eklemiyoruz!

VEEEE BİTTTTTTİİİİİ

Eğer sorunuz, anlamadığınız bir şey varsa sorabilirsiniiiz! Umarım işinize yarar. 
Öpüyorum hepiniziiiii

1 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.