Her Aldıgımız Nefes Bize Bir Ödüldür

Untitled | via Tumblr

Hayat her zaman bize güzel şeyler vermek veya her günü şeker tadında yaşatmak zorunda değildir. Ama bunun aksine, biz hep hayatın bize bir şeyler vermesini bekleriz. Her zaman, hayattan bir şeyler beklediğimiz ve bunun sonucunun iyi olmadığı anlarda hep hayatımıza kusur buluruz. Peki ya bizler? Biz hiçbir zaman kendimize kusur bulmayız. Her ne kadar kabullenmesek de hepimiz kendimiz sütten çıkmış ak kaşık olarak görürüz. Peki, bunda ki hatamız mı ne? Hayatı yaşamayıp, oluruna bırakmak. Tüm korkularınızdan arınarak hayata hep olumlu gözlerle bakın. Hayatı doya doya yaşayın ve yaşamınıza herkes gibi değilde, kendi çizdiğiniz yoldan devam edin. Çoğu insan, bir topluluğun olduğu yeri daha mantıklı bulur. Ama bu şekilde hayat, sizin hayatınız olmaktan çıkar ve istediğinizi yapamaz hale gelirsiniz. Bu yüzden, herkesin gittiği yolu bir farklılık yaparak seçmeyi bırakın ve kendinize kendi isteklerinizle donatılmış bir yol çizin. Bu şekilde, herkesin olduğu gibi normal bir insan olmazsınız. Ama tabi ki demek istediğim 'anormal olursunuz' değil, 'farklı olursunuz'. Çünkü normallik sıkıcıdır. Bir zevk vermez. İşte, hayattan zevk almak istiyorsak,  bu yollara başvurmak en azından oluruna bırakmaktan iyidir ve acılarınızı biraz olsun hafifletir. Bu yazdıklarımdan sakın 'hiçbir kötü olayla karşılaşmayacaksınız' demeye çalıştığımı çıkarmayın. Acıları, kayıpları hepimiz çekmek zorundayız. Benim demeye çalıştığım, bunları bir tecrübe olarak görmemiz. Olumsuzlukları, olumsuzluk olarak değil de, bir tecrübe olarak hatırlamak, inanın en doğrusu. Ben bunları yaşadım ve hala daha yaşıyorum. Hatta size karşı dürüst olayım, 1 saat kadar önce kendime zarar vermeyi düşündüm. İnanın sizi gerçekten anlıyorum. Her gün bir sürü olay oluyor ve bunları atlatıyorum. Odama geçiyorum, neden yaşadığımı sorguluyorum yatağıma uzanarak. İşte o an kafama dank ediyor ve iç seslerimden bir tanesi "Sen yaşıyorsun çünkü amaçların var. Ulaşmak istediğin hedeflerin, hayallerin var." diyor. Kötü bir şey yapmadan önce insan ilk başta düşünmeli. Bende bu şekilde tüm olumsuzlukları, yani tecrübelerimi bir kenara bırakıyorum ve beni ben yapan hayallerimi yaşamak, hedeflerime ulaşmak için yaşamalıyım diyorum. Bana güç veren bu. Sizde kendinize zarar vermeden önce ilk öncelikle bir düşünün. Burada, bu hayatta neden olduğunuz sorgulayın.

Her olumsuzluk birer tecrübedir, hiç bir zaman bunlar bir 'son' değildir. Hayatı kendinizin yapmaktan hoşlandığı şeyleri yapmakla doldurun. Zevk almaya bakın.

Her aldığımız nefes, bize bir ödüldür.


İzin verirseniz yazıyı, bu gif ile bitirmek istiyorum.



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.